Taku's Blog(翻訳・創作を中心に)

英語を教える傍ら、翻訳をしたり短篇や詩を書いたりしたのを載せています。

Bjork Hyperballad 翻訳

www.youtube.com


[Verse 1]

 

We live on a mountain

Right at the top

There's a beautiful view

From the top of the mountain

Every morning I walk towards the edge

And throw little things off

Like car parts, bottles and cutlery

Or whatever I find lying around

 

私たちは、山の

てっぺんに暮らしていて

うつくしい景色が

そこからは見える。

毎朝私は、崖まで行って

しょうもないものを、捨てるのです。

車の部品とか、瓶とか、ナイフやフォーク

とか、そこら辺に散らかってるものは何でも。

 

[Pre-Chorus 1]

It's become a habit

A way to start the day

 

身体に染み付いた習慣。

そうやって、いちにちが始まる。

 

[Chorus]

I go through all this

Before you wake up

So I can feel happier

To be safe up here with you

I go through all this

Before you wake up

So I can feel happier

To be safe up here with you

 

私は、こういうことぜんぶを

あなたが目を覚ます前にすませる。

気持ちが高まる。

ここ、高いところで、あなたに包まれて

私は、こういうことぜんぶを

あなたが目を覚ます前にすませる。

気持ちが高まる。

ここ、高いところで、あなたに包まれて

 

[Verse 2]

It's early morning

No one is awake

I'm back at my cliff

Still throwing things off

I listen to the sounds they make

On their way down

I follow with my eyes till they crash

I imagine what my body would sound like

Slamming against those rocks

 

朝の早い時間

誰も起きていなくて

私はまた、崖へと。

まだ物を捨てている。

どんな音がしているかな。

落ちていくときに。

クラッシュするまで、目で追いかける。

私の躰だったら、どんな音がするのかな。

あんな岩にぶつかって。

 

[Pre-Chorus 2]

And when it lands

Will my eyes be closed or open?

 

衝突したら

私の両眼は、閉じている?開いたまま?

 

[Chorus]

I go through all this

Before you wake up

So I can feel happier

To be safe up here with you

I go through all this

Before you wake up

So I can feel happier

To be safe up here with you

I go through all this

Before you wake up

So I can feel happier

To be safe up here with you

 

私は、こういうことぜんぶを

あなたが目を覚ます前にすませる。

気持ちが高まる。

ここ、高いところで、あなたに包まれて

私は、こういうことぜんぶを

あなたが目を覚ます前にすませる。

気持ちが高まる。

ここ、高いところで、あなたに包まれて

私は、こういうことぜんぶを

あなたが目を覚ます前にすませる。

気持ちが高まる。

ここ、高いところで、あなたに包まれて

 

[Post-Chorus]

Safe up here with you

Safe up here with you

Safe up here with you

Safe up here with you

Safe up here with you

Safe up here with you

Safe up here with you

Safe up here with you

 

ここ、高いところで、あなたに包まれて

ここ、高いところで、あなたに包まれて

ここ、高いところで、あなたに包まれて

ここ、高いところで、あなたに包まれて

ここ、高いところで、あなたに包まれて

ここ、高いところで、あなたに包まれて

ここ、高いところで、あなたに包まれて

ここ、高いところで、あなたに包まれて